Ga direct naar de content

Domeinmanager Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling

Solliciteer uiterlijk dinsdag 6 juni
plaatsWijk bij Duurstedelooptijd36 uursalaris5.309 - 6.993 onderwijsHBO+ · WO vervaldatumEindigt vandaag

 DOMEINMANAGER RUIMTELIJKE EN

MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELING (36 uur)  


Ben jij een resultaatgerichte strateeg die zich graag inzet voor de verdere ontwikkeling van onze gemeente? Kun jij de diverse stakeholders op inspirerende wijze meenemen? Stuur jij graag op hoofdlijnen en geef jij daarbij op motiverende wijze ruimte aan de ontwikkeling van onze medewerkers? Reageer dan snel op deze vacature, want in Wijk bij Duurstede kun jij het verschil maken!

Zo maak jij het verschil

Onze opgave op het vlak van het Ruimtelijk- en Maatschappelijk domein is groot. Er zijn meer ambities en opgaven dan er ruimte is. Dat vraagt om keuzes. Daarom vragen we dat je een kei bent in prioriteren. Dat je ziet waar keuzes gemaakt kunnen of moeten worden en dat je de keuzes op de agenda van het MT zet en bespreekbaar maakt bij het bestuur. Wij noemen dit goed contracteren.

De toekomstbestendigheid van onze gemeente hangt af van de mate waarin we erin slagen om de vitaliteit in onze gemeente in balans te krijgen en continu te blijven verbeteren. Als domeinmanager vervul je hierin een cruciale rol.  

Samen met je collega-domeinmanagers (de domeinmanager Buiten, Inwoners, Diensten en de domeinmanager Binnen, Medewerkers en Middelen) en met de gemeentesecretaris/algemeen directeur vorm je het Management Team van onze gemeentelijke organisatie. Een compact team van vier mensen waarvoor integraal werken, elkaar aanvullen, de verschillen benutten en collegialiteit belangrijke basiswaarden zijn om de opgaven waar onze gemeente voor staat inhoud te geven. Deze waarden passen bij jou en draag je zelf ook uit.

Je geeft direct leiding aan de teamleider Samenleving en de teamleider Fysieke Leefomgeving. Je hebt een coachende leiderschapsstijl, waarbij je voldoende ruimte geeft voor ontwikkeling.

Dit ga je doen

Voor het domein Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO) is de ontwikkelopdracht het samenspel tussen het ruimtelijk en sociaal domein te intensiveren - met de leefwereld van ondernemers en inwoners als vertrekpunt. Jij hebt een belangrijke rol in deze ontwikkeling en zet duidelijke opdrachten uit. Je zorgt voor een integrale aanpak voor de uitvoering van taken en projecten die hieruit voortvloeien; zowel binnen domein RMO als over de domeinen heen. Je bewaakt voortgang en resultaten. De teamleiders krijgen ruimte om leiding te geven aan de medewerkers en te focussen op hoofdlijnen van beleid binnen het team.

Verder ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van, adviseren over en uitdragen van de strategische visie op organisatie en beleid en je adviseert over complexe strategische vraagstukken op bestuurlijk en concern breed niveau met een grote politieke en maatschappelijke impact vanuit het domein RMO.

Je treedt op als zelfbewust partner in de regio; je signaleert en verbindt vanuit lokale, regionale en landelijke ontwikkelingen. Je onderhoudt netwerken en speelt in op kansen en mogelijkheden die zich voordoen.             

Jij brengt bestuurlijke prioriteiten samen, met een kritische houding voor wat haalbaar is voor de organisatie, en je zet de strategie om in haalbare plannen.

Je draagt zorg voor borging en verankering van de ingezette ontwikkelingen en je maakt de kenmerken van de organisatie ‘levend’ voor de medewerkers in de praktijk van alledag.

Ons aanbod

  • Afhankelijk van je ervaring en opleiding bieden wij een salaris tussen € 5.309 en maximaal € 6.993 bruto per maand (schaal 13);
  • Boven op je salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%
  • Je kunt zelf kiezen of je bijvoorbeeld extra vakantiedagen koopt of dat je het budget uit laat betalen;  
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, een reiskosten- en/of thuiswerkvergoeding en een eenmalige tegemoetkoming voor de inrichting van je thuiswerkplek. We zorgen voor een laptop en smartphone zodat je goed locatie-onafhankelijk kunt werken;
  • Veel opleidingsmogelijkheden; we denken met je mee en investeren graag in jou en jouw ontwikkeling;
  • Na een arbeidsovereenkomst voor een jaar bekijken we samen of we dit omzetten naar onbepaalde tijd;
  • Je werkt in een kleine, dynamische organisatie met korte lijnen, betrokken collega’s en een goede werksfeer;
  • Je kunt je uren flexibel indelen en gedeeltelijk thuiswerken;
  • We werken tenminste 40% van onze tijd in het Huis van de Gemeente, dat op loopafstand ligt van het gezellige centrum van Wijk bij Duurstede. Er is voldoende mogelijkheid tot onbetaald parkeren.


Dit ben jij

  • Je bent een strateeg op Hbo+ of WO-niveau die zich met durf, daadkracht en enthousiasme inzet;
  • Je hebt ervaring als integraal manager/afdelingshoofd/directeur in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Je hebt kennis van moderne bedrijfsvoering en proces- en programmamanagement;
  • Je biedt op motiverende wijze ruimte aan ontwikkeling van mensen. Je bent gedreven het beste uit onze organisatie te halen. Je bent transparant over rollen, verwachtingen en verantwoordelijkheden;
  • Je bent een uitstekende teamspeler en een voorbeeld als het gaat om constructieve samenwerking met bestuur, collega’s en externe partners;
  • Op het van ‘buiten naar binnen werken’ heb je een duidelijke visie. Je signaleert en benut kansen voor inwonersparticipatie;
  • Je bent ook een realist. Je toetst prioriteiten op praktische haalbaarheid en je kunt strategie en ideeën omzetten in concrete plannen;
  • Je draagt zorg voor borging en verankering van de ingezette ontwikkelingen. 
  • Competenties die nodig zijn om in deze functie succesvol te zijn: omgevingsbewustzijn, bestuurlijke sensitiviteit, communicatieve vaardigheden, besluitvaardigheid, overtuigingskracht en zelfreflectie.


Kortom, we zoeken iemand die ambitieus is. En iemand die een kleine gemeente weet te waarderen en die voor ons het verschil kan maken!

Voldoe jij niet helemaal aan het hierboven geschetste plaatje, maar ben jij er wel van overtuigd dat jij onze organisatie kunt versterken? Geef dan in jouw reactie aan welke eigen visie en kwaliteiten jij inbrengt. En hoe jij ervoor gaat zorgen dat jij voorleeft wat we in onze organisatievisie op papier hebben gezet.

Dit zijn wij: Groot genoeg om klein te blijven  

Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. Onze omvang zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.

Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Dit zijn je collega’s

Samen met 150 collega’s, het college van Burgemeester en Wethouders, de gemeenteraad, de Wijkse samenleving en de partners in de regio werk je aan de opgaven van de gemeente Wijk bij Duurstede.

Het domein RMO bestaat uit circa 50 medewerkers. Je geeft direct leiding aan de teamleiders Samenleving en Fysieke Leefomgeving.

Samen met de andere leden van het MT ben je op basis van collegiaal management verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering en effectiviteit van de organisatie. Hierbij is de gemeentesecretaris eindverantwoordelijk.

Informeren & solliciteren

Kom jij onze organisatie versterken? We zijn benieuwd naar jou! Upload je motivatie en cv via de sollicitatieknop: https://vacatures.one/27858. Dit kan tot en met 6 juni 2023. Het kennismakingsgesprek vindt plaats op woensdagmiddag 14 juni. Heb je inhoudelijke vragen? Bel of mail Judith de Jonge, gemeentesecretaris via j.dejonge@wijkbijduurstede.nl of 06 – 18 535 690. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Mail dan met personeel-en-organisatie@wijkbijduurstede.nl.


Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode

Anoniem solliciteren behoort tot de mogelijkheden

 

Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Judith de Jonge van Gemeente Wijk bij Duurstede

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Gemeente Wijk bij Duurstede logo
Adres
Karel de Grotestraat 30
3962 CL Wijk bij Duurstede