Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Klantmanager WMO

Het team WMO van de gemeente Noordoostpolder is op zoek naar een ervaren, stressbestendige en slagvaardige Klantmanager WMO.

Uren per week32-36 uur
Salarismax. € 4.752,-
IKB17,05 %
Reiskosten woon-werk€ 0,23 per kilometer
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

Dit vind je leuk om te doen

Als klantmanager WMO ben je verantwoordelijk voor de brede intake van inwoners die er melding van hebben gedaan dat zij een beperking ondervinden bij het deelnemen aan de samenleving. 
Een belangrijk onderdeel van je werk is het voeren van de gekantelde gesprekken bij inwoners thuis. Dit betekent dat je samen met de inwoner in beeld brengt welke vragen er zijn, welk resultaat de inwoner wil bereiken en welke oplossingen mogelijk zijn. Hierbij kijk je eerst naar wat de inwoner zelf kan, wat gezinsleden kunnen en vervolgens wat het netwerk van de inwoner kan doen. Ook is er de mogelijkheid om door te verwijzen naar onze maatschappelijke partners. Als blijkt dat de oplossing hierin niet te vinden is, kun je kijken naar algemene of collectieve voorzieningen. 

Je hebt oog voor de persoonlijke situatie van de inwoners, je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden.

Daarnaast kan aan de orde komen dat je een indicatie moet stellen voor een individuele voorziening. Er wordt verwacht dat je deze voorziening monitort op kwaliteit en doelmatigheid. Met het contractmanagement heb je hierover overleg. Ook vraag je offertes aan en je beoordeelt offertes van WMO voorzieningen. En je stelt rapportages en beschikkingen op. Je levert in het team een bijdrage aan de optimalisering van werkprocessen en indicatiebesluiten. 

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen, dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

  • Een afgeronde Hbo-opleiding.
  • Recente werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Het is een voordeel als je bekend bent met de sociale kaart van onze gemeente.
  • Je hebt een analytisch- en empathisch vermogen en je bent resultaatgericht.
  • Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden.
  • Je bent een teamspeler en je kunt de verbinding leggen naar andere (maatschappelijke) partners.
  • Je bent stressbestendig, je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen.
  • Een salaris passend bij de kennis en ervaring die je meebrengt, maximaal € 4.752,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 9).
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten, waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie.
  • Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werk van € 0,23 per kilometer.
  • Variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. De vergoeding voor thuiswerken bedraagt € 3,- per dag.
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling en het IKB biedt je de mogelijkheid om ruim 5 weken bij te kopen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Je komt bij het cluster Uitvoering Sociaal Domein (USD). Het cluster bestaat uit een aantal teams. Elk team wordt aangestuurd door een teamleider. Het team WMO bestaat uit een teamleider en 13 klantmanagers WMO. Het WMO is opgesplitst in twee teams waarin het ene team alle ambulante aanvragen oppakt en het andere team alle aanvragen rondom voorzieningen. Voor dit laatste team zoeken wij een nieuwe collega.

Wil je meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met de teamleider, Daniëlle Jamanica. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06 51 47 56 87.

Enthousiast geworden?

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Kom je bij ons werken, dan vragen we een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). 
Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.
Deze vacature staat open zolang hij online staat.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

HR medewerker Gabe

Vragen? Neem contact op met

Recruiter Gabe de Jong
☎ telefoonnummer06 18 10 58 97
✉ emailg.dejong@noordoostpolder.nl