Beleidsadviseur Ruimtelijke Ontwikkeling

Geef je ambitie de ruimte in Ermelo!

Lijkt het jou ook fijn om te werken als beleidsadviseur Ruimtelijke Ontwikkeling in een ambitieuze organisatie met korte lijntjes en veel ruimte om zelf je werk te organiseren? In Ermelo krijg je veel vertrouwen, veel verantwoordelijkheid en veel speelruimte!

Bij ons staat het gesprek van mens tot mens centraal. Samen bepalen we wie welke klus oppakt. Het werkplezier is groot. Spreekt jou dit ook aan? Dan zoeken wij jou! Nieuwsgierig? 
 

Dit ga je doen

Ermelo werkt aan verschillende gebiedsontwikkelingen en heeft flinke ambities op het terrein van wonen, milieu, economie, onderwijs, leefbaarheid, welzijn en zorg, recreatie, duurzaamheid, mobiliteit. Bovendien treedt in 2024 de Omgevingswet in werking. Met deze wet wil de overheid de regels voor de fysieke leefomgeving makkelijker en toegankelijker maken voor iedereen. Dit vraagt om een andere manier van werken met elkaar. Meer samenwerking, vertrouwen, integraliteit, participatie en ruimte voor maatwerk zijn onderwerpen die daarbij horen.

Als beleidsadviseur Ruimtelijke ontwikkeling ga je aan de slag met diverse ruimtelijke projecten die politiek en in de samenleving volop in de belangstelling staan. Je adviseert het college actief over een groot aantal aan ruimtelijke onderwerpen. Ook werk je, vanuit de invalshoek ruimtelijke ontwikkeling, mee aan de ontwikkeling van beleid voor meerdere samenhangende beleidsterreinen. Wij zoeken drie enthousiaste adviseurs voor de volgende  focusgebieden: versnellen woningbouw, vitale vakantieparken en gebiedsontwikkeling landelijk gebied.
 
Als beleidsadviseur Ruimtelijke ontwikkeling vertaal je de doelstellingen van het bestuur in concrete ruimtelijke projecten, gebiedsvisies en beleid. Om je werk met voldoening te kunnen doen volg je relevante ontwikkelingen op het gebied van ruimtelijke ordening op de voet. Je zoekt actief verbinding met collega’s vanuit verschillende beleidsterreinen, zoals: wonen, duurzaamheid, vastgoed, mobiliteit en natuur en partners uit de samenleving.
 

Jouw talenten

Van de beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling wordt een actieve rol verwacht. Je hebt plezier in je werk, bent resultaat gericht en straalt energie en doorzettingsvermogen uit. Juist die eigenschappen maken jou tot een beleidsadviseur zeker in combinatie met een HBO- en WO-werk en denkniveau, waaruit volgt:

  • Je bent deskundig op het werkgebied van Ruimtelijke ontwikkeling en hebt tenminste 2 jaar werkervaring hierin. 
  • Je hebt uitstekende adviesvaardigheden en een goede politiek/bestuurlijke antenne; 
  • Je bent  creatief en kan alternatieve oplossingen aandragen;
  • Je zoekt op een ongedwongen manier de samenwerking met collega’s, initiatiefnemers van ruimtelijke plannen en andere partners in ons netwerk;
  • Maar bovenal ben je een prettige collega om mee samen te werken en die past in onze netwerkorganisatie!

 

Dit krijg je van ons

Een fijne werksfeer, collegiale samenwerking, openheid, vertrouwen, eigen verantwoordelijkheid en zelfstandigheid en de mogelijkheid om te groeien en te ontwikkelen. De functie (medewerker ontwikkeling II of III) is gewaardeerd in aanloopschaal 10 en functieschaal 11, met een minimumsalaris van € 3558,- tot een max. van € 5997,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
Daarnaast kent Meerinzicht ook nog uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Er wordt een dienstverband aangegaan van 36 uur voor de duur van een jaar met de intentie het dienstverband om te zetten naar dienstverband voor onbepaalde tijd;
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%, dat is opgebouwd uit onder andere een eindejaarsuitkering en vakantiegeld;
  • Naast dat je dit kan laten uitbetalen kan je ook gebruik maken van een fiscaal voordeel door gebruik te maken van bijvoorbeeld ons fietsplan of jouw contributie voor de vakbond;
  • Een reiskostenvergoeding van  €0,23 per km (max. 40 km enkele reis, mogelijkheid om fiscaal uit te ruilen met je IKB) of je volledige reiskosten als je met het OV reist;
  • Je werkplek bevindt zich in het prachtige, modern vormgegeven Huis van Ermelo;

Bekijk al onze arbeidsvoorwaarden op: https://werkenbij.meerinzicht.nl/arbeidsvoorwaarden/
 

Hier ga je werken

Geef je ambitie de ruimte in Ermelo!
Ermelo is een prachtige gemeente op de Veluwe met ongeveer 27.000 inwoners. Met de Veluwe in de voortuin en het strand in de achtertuin is Ermelo een geweldige plek om te wonen, te werken en vakantie te vieren.

De ambtelijke organisatie van Gemeente Ermelo ontwikkelt zich tot een wendbare netwerkorganisatie, waarin bevlogen mensen flexibel samenwerken rondom voortdurend wisselende maatschappelijke en bestuurlijke opgaven. Onze opgaven. Onze netwerkorganisatie stelt de mensen en hun onderlinge relaties en interactie centraal en ontdoet zich zo veel als mogelijk van overbodige procedures, afspraken, systemen en structuren. Daarom hebben wij de traditionele lijnorganisatie losgelaten. Alle lijntjes in ons netwerk worden korter, waardoor meer ruimte ontstaat voor het gesprek van mens tot mens. Voor de medewerkers betekent dit meer vertrouwen, meer verantwoordelijkheid en meer speelruimte om het werk samen met collega’s en bestuurders én samen met en in de samenleving te organiseren. Dat leidt tot merkbaar meer werkplezier.

Wij doen ons werk vanuit de volgende kernwaarden: Samen, Bevlogen, Betrouwbaar en Wendbaar.

Meer weten over de gemeente Ermelo? Ga naar www.ermelo.nl
 

Laten we kennismaken

Wil je meer weten over de inhoud van de functie, neem dan contact op met Selma Schipper, regisseur/strategisch adviseur via tel.0341-567478.
Marie Louise Whitlau, HR adviseur, beantwoordt graag je vragen over de sollicitatieprocedure via tel. 085 - 110 83 85.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
 

Contactpersoon

Bij vragen over de procedure voor deze vacature kun je contact opnemen met onderstaande contactpersoon.

Delen

Deel deze vacature in jouw netwerk via: